۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۲۹

ماموران قلابی طعمه های خود را سر کیسه می کردند

ماموران قلابی طعمه های خود را سر کیسه می کردند

چهار مرد تبهکار که در پوشش مامور پلیس طعمه های خود را سرکیسه می کردند، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نهم آذر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 152 خانی آبادنو به مأموران اعلام کرد : ظهر امروز در محدوده پارک آزادگان در حال تردد بودم که دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید ، تحت عنوان مأمور اقدام به سرقت مبلغ 270 هزار تومان وجه نقد و همچنین کارت عابر بانک من کرده و در ادامه با تهدید ، رمز کارت را گرفته و مبلغ 690 هزار تومان داخل آنرا برداشت کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت تحت پوشش مأمور" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 16 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت  .

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی  ، کارآگاهان اداره پنجم با توجه به شیوه و شگرد سارقان و احتمال ارتکاب سرقت از سوی مجرمان سابقه دار ، از طریق چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام "رضا . الف" شدند که پیش از این ، 6 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت داخل خودرو ، سرقت منزل ، شرارت و ضرب و جرع عمدی دستگیر و روانه زندان شده بود .

با شناسایی هویت رضا به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان ، کارآگاهان اداره پنجم با شناسایی مخفیگاه متهم در شهریار با گرفتن دستور نیابت قضایی متهم را 17 بهمن در مخفیگاهش دستگیر کردند .

متهم در همان زمان دستگیری لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به ارتکاب سرقت های تحت پوشش مأمور ، همدست خود به نام "ناصر . س" را نیز معرفی کرد .
به محض معرفی "ناصر . س" از سوی "رضا . الف" ، کارآگاهان اداره پنجم وی را به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار طایفه فیوج دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت منزل ، شرب خمر ، سرقت مقرون به ضرب و جرح ( زورگیری ) و ... مورد شناسایی قرار دادند و با توجه به احتمال متواری شدن ناصر ، بلافاصله اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز و با شناسایی مخفیگاه "ناصر . س" در منطقه تهرانسر ، کارآگاهان وی را سحرگاه 18 بهمن در داخل مخفیگاهش دستگیر و علاوه بر کشف یک دستگاه بی سیم و کارت شناسایی تقلبی ، در بازرسی از پارکینگ ساختمان نیز موفق به شناسایی و توقیف خودرو پراید سفید رنگ مورد استفاده در سرقت ها شدند که بر اساس اعترافات "رضا . الف" ، با این خودرو اقدام به سرقت از مالباختگان کرده بودند .

در ادامه تحقیقات و با توجه به اظهارات برخی از مالباختگان در خصوص همراه بودن همدستان جوان با این دو متهم ، تحقیقات از متهمان از همان دقایق اولیه دستگیری برای شناسایی دیگر اعضای احتمالی گروه آغاز و هر دو متهم پس از مدت کوتاهی مجبور به اعتراف شده و دو برادر به اسامی "فرید" 23 ساله و "فرهاد" 20 ساله را به عنوان همدستان خود معرفی کردند .

 

با شناسایی فرید و فرهاد به عنوان دیگر اعضای گروه ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از رضا و ناصر ، مخفیگاه این دو برادر را نیز در تهرانسر مورد شناسایی قرار داده و سرانجام آنها نیز دستگیر و هر چهار متهم برای انجام تحقیقات به اداره پنجم منتقل شدند . بررسی سوابق فرید و فرهاد نیز نشان داد که این دو متهم با وجود سن نسبتا پایین خود ، دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام خروج غیرقانونی از کشور ، کیف قاپی ، سرقت و ... هستند .

با دستگیری و انتقال متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با شناسایی سرقت های مشابه انجام شده با استفاده از خودروهای پراید سفید رنگ ، موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که از سوی متهمان و به شیوه سرقت تحت پوشش مأمور مورد سرقت اموال به ویژه وجوه نقد قرار گرفته بودند .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان ، سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف ، اعترافات صریح متهمان در خصوص سرقت های تحت پوشش مأمور و احتمال افزایش تعداد جرایم ارتکابی و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است .به همین خاطر از تمام مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 2001684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha